reklama

Som iný?

Ak chceme súdiť druhých, vyskúšajme najprv životnú cestu, ktorou daný človek prešiel. Až potom môžme zaujať postoj.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Dnešná doba kladie na človeka neustále nároky takmer v každej oblasti nášho života. Nie je to však len doba, ale sú to hlavne ľudia, ktorí sa pri určitých činnostiach porovnávajú, snažia sa predbehnúť jeden druhého v dosiahnutí cieľov, v rýchlosti kúpy auta, pocitu drahšej dovolenky. Nejedenkrát aj za cenu priateľstva či straty rodiny. Avšak, okrem týchto materiálnych vecí sa kritizujeme, zosmiešňujeme, hádžeme si polená pod nohy a súdime človeka bez toho, aby sme poznali jeho príbeh.

Pomoc druhým

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som iný za to, že sa snažím podľa svojich možností pomôcť druhým, aj keď by ma to málo stáť veľa môjho času? Presne toho času, kedy máme problém stíhať veci pre seba a nie ešte obetovať čas pre druhých? Hreje ma však pocit pri srdci, keď dokážem niekomu s niečím pomôcť a poradiť. Bez ohľadu na odmenu. Je doba, kedy je málo ľudí ochotných urobiť niečo zadarmo. V minulosti si ľudia pomáhali, držali spolu a teraz kvôli zaneprázdnenosti nepoznáme takmer vlastných susedov. Nehovoriac o potrebách iných ľudí, ktorí to naozaj potrebujú. Tvárime sa ozaj až tak alibisticky voči všetkému?

Viera v Boha

Som iný za to, že chodím do kostola a hlásim sa k viere v Boha? Či to už nie je moderné, veď aj tak nám Boh nepomôže, keď stratíme prácu? Nadávame na neho, keď nám zomrie blízky človek a celý svet je nespravodlivý. Každý sa rodíme s tým, že máme na výber konať dobro alebo zlo. Rovnako sa narodí človek, ktorý celý život zasvätí pomoci druhým a rovnako sa narodí človek, ktorý kradne, zabíja a väčšinu života strávi vo väzení. Je len na nás akou cestou života sa vyberieme. Ak mám byť iný, som ochotný to podstúpiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výzor

Som iný za to, že mám psoriázu? Že ma budú ľudia odsudzovať? Je to neskutočne náročné na psychiku človeka, ale stále som to ja. Sú ľudia s deformáciou tváre, s rozličnými znamienkami. Bez rúk a nôh. Ochrnutím. Ani si niekedy neuvedomíme, že nám na nich zastanú oči. Reklamy na kozmetiku. Reklamy na oblečenie. Modelingové agentúry. Prehliadky. 12-ročné dievčatá „vymaľované“ ako herečky z Hollywoodu. Neustále sledujeme výzor ľudí. Dobre vidíme iba srdcom, to hlavné je očiam neviditeľné. Výstižná myšlienka, ktorá je protikladom dnešného spôsobu života. Reklamné tváre popredných firiem musia mať bezchybný výzor. Pri určitých povolaniach je povinnosť zaslanie fotografie. Dá sa z fotky vyčítať charizma a šikovnosť človeka? Ak to niekto dokáže, prajem mu to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Láska

Som iný za to, že na diskotéke „neopaľujem“ každé druhé dievča? V akej uponáhľanej dobe žijeme, taký istý dopad to má na naše vzťahy. Stretnem dievča. Je to ona? Nie som si istý. Skúsim to. Po mesiaci to nevyjde. Nevadí. Veď sú aj iné. A opäť ten istý cyklus dokola. Na sociálnych sieťach sme „zadaní“, pýšime sa fotkami s našimi polovičkami, ktoré pre nás znamenajú všetko od prvej minúty. Po mesiaci je to minulosť. Nevyšlo to. Nepleť si lásku s vlastníckym poblúznením; z neho pochádza to najhoršie trápenie. Lebo v tom sa ľudia mýlia: z lásky trápenie nepochádza. Trápenie plynie z túžby vlastniť, a ta je opakom lásky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre lepší zárobok chodia rodičia do zahraničia, nevidia sa so svojimi partnermi určitú dobu. Nevidia vyrastať vlastné deti. Pravá láska toto všetko vydrží, avšak sú prípady, kedy manželstvo stroskotá na maličkostiach. V minulosti bolo manželstvo zväzok muža a ženy. Boli problémy. Možno oveľa horšie ako teraz. Ale ľudí rozdelila až smrť po takmer 60tich rokoch spolunažívania. Teraz? Veľmi zriedkavé. Nehovoriac o partnerstvách kde-koho.

Snažím sa žiť svoj život, správať sa k ľuďom tak, ako by som chcel, aby sa oni správali ku mne. Mám svoje chyby, nemám dokonalý výzor, bohaté zázemie, ale stále som to JA. V každej situácii bez ohľadu na to, čo si druhí myslia. Ak chceme súdiť druhých, vyskúšajme najprv životnú cestu, ktorou daný človek prešiel.

Marek Stanko

Marek Stanko

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  51x

Čo si myslím, to si myslím. A čo si myslíte vy, to si tiež myslite. Každý jeden je originál... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu