reklama

Len nájsť si čas ...

Ak obetujeme svoj čas, darujeme niekomu kúsok zo seba. Pre šťastie druhého človeka stačia aj malé činy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V piatok, po dlhom týždni v práci, som sa vrátil domov. O to väčšia radosť, keď mi rodičia oznámili, že si spravíme grilovačku a zúčastní sa jej aj jeden otcov známy. Je to jeden pán z východu, ktorý nás už navštívil dva roky dozadu. Niektoré jeho myšlienky mi zostali v podvedomí dodnes.

Partia ľudí, ktorá sa nazýva ozajstnými priateľmi. Smiech. Spomienky. Gitara. Pesničky, ktoré sú pre mňa takmer neznáme, ale plné fráz, ktoré s odstupom času majú neskutočnú pravdu. Autori to možno ešte ani vtedy netušili ako to presne sadne na túto dobu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedeli sme a užívali si voľné chvíle. Naše debaty na rôzne témy boli prepletené s pesničkami. Bolo mi fajn. Tak uvoľnene. Príjemne. A to vďaka pár ľuďom, pri ktorých som sa cítil ako medzi vlastnými. Stačilo tak málo. Len nájsť si čas...

Čas. Jedno z najfrekventovanejších slov dnešnej doby. Nemám čas. Ak si nájdem čas. Uvidím, ako mi to vyjde s časom. Jaj, keby som len mal viac času. Ako ten čas letí. A iné výhovorky, pri ktorých nás limituje čas. Ale je to tak?

Nájdeme si čas na cigaretu. Nájdeme si čas na správy, na internet a na podobné veci, ktoré nás príliš nevedú k osobnému šťastiu. Skúsme si nájsť čas na priateľov, na posedenie s nimi, na prechádzku alebo len na krátky rozhovor. Nie je to až tak ťažké a účinok je neskutočný. Žijeme neustále v strese a preto aj my potrebujeme pár chvíľ, pri ktorých zabudneme na problémy a cítime sa o niečo príjemnejšie. Nie je za tým žiadna veda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovoríme často ako ten čas letí, ale uvedomíme si to až vtedy, keď sa v našej blízkosti objaví choroba alebo smrť niekoho blízkeho a vtedy nás to prinúti spomaliť. Preto konajme v prítomnosti, pretože minulosť nezmeníme a budúcnosť je ďaleko. Aby sme jedného dňa nepovedali : „Chcel som mu/jej toľko povedať a nenašiel som si čas.“ 

Marek Stanko

Marek Stanko

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  51x

Čo si myslím, to si myslím. A čo si myslíte vy, to si tiež myslite. Každý jeden je originál... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu